12 april 2015

Trender 2015 - Inspirationskväll i samarbete med Swedbank och Fastighetsbyrån

INSPIRATIONSKVÄLL ! 

I veckan var jag inbjuden att hålla i en inspirationskväll med tema Trender 2015 om heminredning, tapet o färg, blommor och växter. Det var nästa 100 personer på plats, vilket var fantastiskt roligt! Jag, Fransson & Nordh och Fröken Frö presenterade trenderna för 2015. Jag lottade även ut ett hembesök och ser fram emot att besöka vinnaren Sarah och hennes familj!


Kreativa Kvadrat med en trendig dammvippa i högsta hugg! Den ficka agera pekpinne under min presentation. 


Jag inledde kvällen med en kort presentation om mig, min bakgrund och mitt företag. 


Skärbrädor är hett, olika storlekar, material och gärna flera olika i ett och samma kök. 


Mörka väggfärger är trendigt, som mörkgrått, mörkblått och med svärta i. Man ser i övrigt fortfarande mycket dova pasteller med svärta i. 




Visst är det fortfarande trendigt med koppar och mässing. Du ser dessa material så gott som överallt och det skapar en varm känsla kombinerat med andra material. 


Vissa växter är tredigare än andra. Kaktusar i alla dess former, Elefantöra, Monstera och Fjädersparris syns mycket just nu. 


Mina favoriter! Serveringsvagnen och en lyxig kopp kaffe med långsam upphällning.  

BUONO KETTLE COPPER

Denna deluxe-variant av kaffeklassikern Buono Kettle från japanska Hario är ett fenomenalt hantverk. Ett vackrare sätt att brygga kaffe på är svårt att hitta. Den långa smala pipen tillåter en långsam upphällning.
Kannan är tillverkad i koppar, med ett handtag i mässing och en knopp i trä för att enklare kunna greppa locket. Finns på Artilleriet i Göteborg, klicka här för mer info. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!