5 december 2014

Åhléns julklappsmorgon! Kreativa Kvadrat bjöd på dukningstips och inspiration!

I morse var det julklappsmorgon på Åhléns och jag bjöd på några olika dukningstips och inspiration och det var trevligt att prata med alla kunder i butiken. Eventet var uppskattat och jag hoppas att det blir lite mer grönt från naturen på alla bord hemma hos dem jag träffade! En liten grön kvist skapar mer värme och känsla än du tror.

Foto lånad via Åhléns, där du hittar massor av fina saker som du kan duka ditt julbord med! 


Gröna kvistar och blandade handdukar och tygservetter är hur fint som helst! Du kanske har några gamla linnehanddukar som du kan duka med nu i advent? Annars finns det massor av fina på Åhlens A6 center här i Jönköping. 


Du glömmer väl inte att duka bordet med en "talking piece"? Det lilla extra. 


Mixa och matcha porslinet, olika mönster, färger och storlekar. 


En grön kvist och några röda bär förgyller dukningen. 


Knyt ett litet band runt tallrikarna, här har jag använt mig av ett tunt, men det är lika fint med bredare band, en grön kvist och en julgransdekoration så blir gästerna säkert glatt överraskade. 

Vilken stil gillar du bäst? Den traditionella med mycket rött eller den i natur med naturliga träslag, neutrala färger och renskinn?

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!