6 juni 2014

Underbar lägenhet till salu på Södergatan 16, på Torpa i Jönköping

Välkommen till denna fantastiska vindsvåning i herrgårdsmiljö mitt på Torpa i Jönköping. Ett boende i absoluta toppklass! Mitt senaste inredningsprojekt och homestaging.

Unik och charmig lägenhet med vackra balkar, ljust vitt furugolv och ett smakfullt modernt kök och detaljer. En ljus och luftig våning med en spännande planlösning och med möjlighet att sätta in en braskamin. Jag har inrett ett rum som bibliotek och ett som kontor, som kan förvandlas till fler sovrum om du önskar. Kolla in min lilla inredda läshörna ovanför gästtoaletten, vem vill inte sitta där uppe och läsa en bok och ta en kopp kaffe? Eller varför inte ute på terassen med utsikt över takåsarna. Något utöver det vanliga! Försäljning via Fastighetsbyrån i Jönköping. 


Charmiga balkar är genomgående i hela lägenheten. Visst är det vackert? Här har jag använt dem som bokhylla och avlastningsyta. 


Hörlurarna får hänga på en av balkarna ovanför sängbordet när de inte används. Låt kreativiteten flöda! En idé är att hänga upp några justerbara duschstänger mellan balkarna så kan du hänga upp dina kläder där. 


Snyggt och praktiskt att hänga upp tavlor och posters med inredningstejp i olika färger och modeller, framförallt om du inte vill göra allt för många hål i väggarna. Kolla in postern med glasögonen, visst är den cool? Av illustratören och konstnären Annefrid Sjöman. Kika in på hennes hemsida här för mer vackra konstverk och inspiration. 


Söker du några möbler som sticker ut och har karaktär? Här är en favoritfåtölj från Twist of History, ett möbelföretag som gör om vintagemöbler till vackra, exklusiva och uttrycksfulla möbler. Här hittar du fler möbler i deras kollektion. 


Den vackra tavlan är även den från Annefrid Sjöman och den fina dammvippan är från Hay, som jag har köpt på Artilleriet i Göteborg. Väl värt ett besök! Lampan Ranarp är en av mina favoriter från Ikea. 

Jag brukar få en hel del frågor var jag har köpt möbler och accessoarerna som jag har inrett bostäderna med, så jag har skrivit några kommentarer under bilderna. Har du några fler frågor så hör av dig så hjälper jag gärna till!


Här finns ett underbart kök på stora öppna ytor. Jag tycker fortfarande att det är riktigt snyggt och personligt att blanda olika stolar runt matbordet. Matbordet och några av stolarna kommer från Bergmans möbler i Jönköping, även den magnifika taklampan Manchester som blir pricken över I:et. Övriga stolar har jag funnit på loppis och secondhand. 



Gröna inslag förgyller ditt hem och ger ett härligt och fräscht intryck. Lägg några knippar med lök i en glasskål och ett hav med sallader i en korg.


Duka upp med lite olika små glasvasar och blommor på bordet och varför inte lägga lite salladsblad till Chiabattan i en lite glasburk. Snyggt att ställa på en skärbräda i trä. Skärbrädor i alla dess former är trendigt just nu! 


Glasvas och brödkorg kommer från Onödigt snyggt


En annan inredningsdetalj som både är snygg och praktisk är att hänga upp brickor på väggen. Både brickstället och brickorna/skärbrädor kommer från Onödigt snyggt. 



Soffa, soffbord och fåtölj kommer från Bergmans möbler i Jönköping. Gillar du stilen? Tycker den känns helt rätt i denna miljön. 






Stort badrum i anslutning till sovrummet, vem vill inte ha det?


Har du sett de fina förvaringskorgarna och necessär från Housedoctor? Finns att köpa i en av mina favorit-webbutiker Onödigt snyggt. Klicka här.


En fräsch gästtoalett i grått och vitt


I ett av rummen inredde jag ett kontor, tänk att sitta här och arbeta? Här hade min kreativitet flödat utan problem. 


Ett fantastiskt skrivbord och stol från Twist of History. Gillar unika möbler i färg som ger karaktär och sticker ut. Ett par olika objekt i en bostad skapar ett personligt uttryck och känsla.




Visst är den nya sopkvasten Baffi från Swedese snygg? En riktigt fin inredningsdetalj, både funktionell och snygg och kroken till väggen följer med. Den var med bland top ten utvalda produkter på Milanomässan av Milanos största dagstidning. Grattis! 


Överkast och vit prydnadskudde kommer från Onödigt snyggt



Utemöbler, kudde och krukor från Ikea, får det lov att vara en kopp kaffe?


Visst är det ljuvligt här! 

Styling och homestaging av mig, Åsa Andreasson, Kreativa Kvadrat. Fotograf: Robert Larsson, Husfoto. Mäklare: Pernilla Lans, Fastighetsbyrån Jönköping. 

Mer inspiration och bilder från lägenheten på Hemnet hittar du här. 

Önskar dig en riktigt fin helg! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en kommentar!